Postupanje po zahtevu – najčešće greške

    Najčešće greške organa vlasti prilikom postupanja po zahtevu

    1. Greška organizacione prirode: druga služba unutar istog organa nije na vreme dostavila podatke ovlašćenom licu, pa je protekao rok za postupanje. Po novom zakonu prekršajno se kažnjavaju i zaposleni koji ovlašćenom licu ne dostavljaju podatke neophodne za postupanje po zahtevu (više o tome)
    2. Zahtev je nejasan, a nije postupljeno po čl. 15. Zakona
    3. Kod korišćenja roka od 40 dana, organ vlasti ne obaveštava tražioca odmah odnosno u roku od 7 dana da ne može postupiti u roku od 15 dana
    4. Organ vlasti se izjašnjava da tražene informacije nisu iz njegove nadležnosti, a poseduje ih
    5. Ne donosi se rešenje kojim se odbija zahtev, već se tražilac dopisom obaveštava da mu se informacija ne može dati
    6. Organi dostavljaju tražene informacije Povereniku nakon izjavljene žalbe, uz odgovor na žalbu, a ne tražiocu
    7. Kada organi donose rešenje o odbijanju zahteva, ne dostavljaju ga strankama po ZUP-u (nema dokaza da je rešenje primljeno)
    8. Organ u uputstvu o dopuni zahteva ne ostavi rok za uređenje zahteva i ne upozori na posledice propuštanja po uputstvu o dopuni

    Pretraga

    You are using an outdated browser which can not show modern web content.

    We suggest you download Chrome ili Firefox.