Najčešće greške organa vlasti prilikom postupanja po zahtevu
- Greška organizacione prirode: druga služba unutar istog organa nije na vreme dostavila podatke ovlašćenom licu, pa je protekao rok za postupanje. Po novom zakonu prekršajno se kažnjavaju i zaposleni koji ovlašćenom licu ne dostavljaju podatke neophodne za postupanje po zahtevu (više o tome)
- Zahtev je nejasan, a nije postupljeno po čl. 15. Zakona
- Kod korišćenja roka od 40 dana, organ vlasti ne obaveštava tražioca odmah odnosno u roku od 7 dana da ne može postupiti u roku od 15 dana
- Organ vlasti se izjašnjava da tražene informacije nisu iz njegove nadležnosti, a poseduje ih
- Ne donosi se rešenje kojim se odbija zahtev, već se tražilac dopisom obaveštava da mu se informacija ne može dati
- Organi dostavljaju tražene informacije Povereniku nakon izjavljene žalbe, uz odgovor na žalbu, a ne tražiocu
- Kada organi donose rešenje o odbijanju zahteva, ne dostavljaju ga strankama po ZUP-u (nema dokaza da je rešenje primljeno)
- Organ u uputstvu o dopuni zahteva ne ostavi rok za uređenje zahteva i ne upozori na posledice propuštanja po uputstvu o dopuni