Postupanje po zahtevu

    Redosled postupanja i bitne napomene

    Redosled postupanja organa po zahtevu
    1. Potrebno je prvo proveriti da li se uopšte radi o zahtevu za pristup informacijama ili zahtevu za ostvarivanje prava u drugom pravno uređenom postupku (pozivanje na ZSPIJZ i upotreba formulara je neobavezno, ali je korisno). U slučaju sumnje tražiti razjašnjenje, a posebno je potrebno obratiti pažnju kad tražilac traži podatke o sebi – jer su to podaci o ličnosti i u pitanju je Zakon o zaštiti podataka o ličnosti).
    2. Nakon toga potrebno je postupiti po članu 15 – Da li je zahtev jasan, može li se po njemu postupati i da li je uredan? Obavezno proveriti obavezne elemente zahteva.
    3. Potrebno je dostaviti tražiocu pouku o otklanjanju nedostataka u roku od 8 dana od dana prijema zahteva. U pouci navesti da je tražilac u obavezi da otkloni nedostatke u roku ne kraćem od 8 i ne dužem od 15 dana.
    4. Nakon toga sledi odbacivanje neurednog zahteva (u formi rešenja po novom zakonu) ako ne otkloni nedostatke u navedenom roku uz upućivanje na pravo žalbe (pouka o pravnom leku) – česta greška – organ u uputstvu o dopuni zahteva ne ostavi rok za uređenje zahteva i ne upozori na posledice propuštanja po uputstvu o dopuni.
    5. Proveriti i član 10. da li je informacija već objavljena, javno dostupna ili opšte poznata? Potrebno je označiti nosač informacije i uputiti tražioca na isti.

     

    Suštinska pitanja
    1. Da li je u pitanju zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja?
    2. Da li je zahtev uredan, jasan (član 15)?
    3. Da li je potrebno otkloniti nedostatke (u roku od 8-15 dana)?
    4. Da li je tražilac obavešten o odbacivanju zahteva sa upućivanjem na pravo žalbe?
    5. Da li je tražilac obavešten da je informacija već objavljena i javno dostupna (član 10)?

    Pretraga

    You are using an outdated browser which can not show modern web content.

    We suggest you download Chrome ili Firefox.